350 759

Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus (Palkeet) otti kevättalvella 2018 käyttöön palvelupyyntöjen hallintajärjestelmän Pointin. Joulukuun 2018 loppuun mennessä, eli vajaassa vuodessa, Pointin kautta ratkaistiin kaikkiaan 350 759 Palkeiden asiakaspalveluun valtiohallinnosta lähetettyä palvelupyyntöä. Jos vuoden 2018 ratkaistujen palvelupyyntöjen kokonaismäärää tarkastellaan aihepiireittäin, ylivoimaisesti suurin osuus palvelupyynnöistä kohdistui henkilöstöpalveluiden aiheisiin (lähes 60 % kokonaismäärästä). Neljännes vuonna 2018 ratkaistuista palvelupyynnöistä koski talouspalveluita ja reilu kymmenes tukea ja ylläpitoa, kuten käyttövaltuushallintaa. Muut aihepiirit (matkustus, asiantuntijapalvelut, rekrytointi jne.) jäivätkin sitten vain muutamien prosenttiyksiköiden osuuksiin.

Ratkaistujen palvelupyyntöjen kokonaismäärää voi suhteuttaa myös julkishallinnon kokoon. Kokonaishenkilöstömäärä on ollut valtion tehtävissä viime vuosina hieman yli 70 000 henkilöä, joten Palkeiden vajaassa vuodessa asiakaspalvelujärjestelmänsä kautta ratkaisemista palvelupyynnöistä riittäisi jaettavaksi lähes viisi palvelupyyntöä jokaiselle valtion viranhaltijalle.

Jaa sosiaalisessa mediassa:

Avainsanat: , , , ,

Tietoa kirjoittajasta:
Tietokiri-sivustolla Viikon lukua päivittää moni eri henkilö eri organisaatioista. Haluatko tarjota mielenkiintoisia lukuja tälle palstalle? Ota yhteyttä osoitteeseen analysointipalvelu ( at ) valtiokonttori.fi.